Danske forlag.

Wilhelm Hansen 2015




Jorden rundt i 80 dage








Af Thomas Bo Borchersen og Tine Olsen

Beskrivelse:
Sanghæfte (becifret melodilinie) med vedlagt cd
Illustrationer: Lene Hahne

En ny stor musical til musikskolen, efterskolen og gymnasiet!

En spændende og farverig musical med skuespillere, sangere og stort orkester. Historien er Jules Vernes, frit bearbejdet af komponist og sangskriver Thomas Bo Borchersen i samarbejde med sanger, forfatter og instruktør Tine Olsen.

I hæsblæsende fart må Phileas Fogg nå Jorden rundt for at vinde et væddemål, men der bliver alligevel tid til at dvæle ved de mange oplevelser og personer, som støder til selskabet på vejen. Historien er fortalt i 15 sange og kædet sammen af dialog, så hele ensemblet kan folde sig ud i denne udødelige klassiker.

Materialet består af: Partitur, orkesterstemmer, sanghæfte (med vedlagt cd), korhæfte og dialoghæfte.

Fra forordet:

Det Musikalske/Pædagogiske Sigte med Musicalen
Hovedformålet med Musicalen er at vise bredden i musikskolen og forsøge at skabe nogle nye unikke muligheder for samarbejde mellem lærer og elevgrupper i det nye musikskolemiljø, der er opstået efter musikskolesammenlægningerne.

Vi mener, at der er et stort og stadigt voksende behov for at samle musikskolen i store fælles projekter, dels for at forbedre infrastrukturen i musikskolen, men også for at få den helt nødvendige kommunikation, til samfundet omkring musikskolen. Vi mener, der et et stort behov for at få synliggjort arbejdet med talentmassen på musikskolerne, og at store, kompetent udførte projekter ofte er en mangelvare på mindre og halvstore musikskoler. - Musicalerne egner sig selvfølgelig til at blive opført på alle musikskoler - store som små, men er især tænkt som en særlig oplagt mulighed for at få samarbejde imellem musikskolerne igang på tværs af kommunegrænserne.

Arrangementenes sværhedsgrad er forsøgt tilpasset det gennemsnitlige elevpræstationsniveau for aldersgruppen 12 til 18 år på musikskolen. Det har været en af topprioriteterne at lave arrangementerne pædagogiske med en fastlagt sværhedsgrad, der ikke overskrides. Et af de største problemer med store bestilte fællesnumre til musikskolerne er jo, at de ofte ikke rammer niveauet ordentligt og tit skal omarbejdes. Det væsentlige er, at tingene er lige til at gå til for eleverne, så de kan arbejde selvstændigt med stemmerne og øve hjemme.